Fremantle en Ad Alliance hebben hun krachten gebundeld voor vier strategische samenwerkingen met toonaangevende merken rondom het succesvolle reality programma B&B Vol Liefde, dat vanavond start bij RTL 4.
Via Brand Licensing is het mogelijk voor adverteerders om bijvoorbeeld programma-naam, logo of content te gebruiken via eigen kanalen en middelen. De drie merken die dit seizoen zijn ingestapt via een Brand Licensing deal zijn Rivella, McDonald's en Unilever. Lay's is als vierder partner, en partner van het eerste uur, weer zichtbaar middels een Brand Partnership.
Cleo de Rooij, Brand Licensing Specialist bij Ad Alliance:
“Bij Ad Alliance geloven wij dat Brand Licensing het startpunt is waarmee we merken en content nog dichter bij de consument weten te brengen. Hierdoor krijgen commerciële partners de mogelijkheid om in eigen kanalen, middelen en producten gebruik te maken van sterke contentmerken en zijn we erin geslaagd om de doelstellingen van onze adverteerders te bereiken, zónder de balans tussen commercie en kijkbeleving uit het oog te verliezen. B&B Vol Liefde komt daarmee letterlijk in de handen van onze kijkers, de consument. Naast sterke mediapartnerships presenteren we dit seizoen dan ook met trots een aantal Brand Licensing-proposities, ontwikkeld in samenwerking met de makers van B&B Vol Liefde”
Manon van der Hoek, Chief Commercial & Legal Officer Northern Europe bij Fremantle:
“B&B Vol Liefde laat zien hoe sterk échte verhalen kunnen zijn — herkenbaar en menselijk. Wat dit programma bijzonder maakt, is de manier waarop het team telkens opnieuw die kwetsbare momenten weet vast te leggen zonder filter. Juist omdat het zo puur is, biedt het kansen voor merken die op een respectvolle en inhoudelijk relevante manier willen aansluiten. In samenwerking met Ad Alliance en de merken wil Fremantle telkens kijken naar hoe we die verbinding kunnen maken, met oog voor de juiste toon en timing. Daardoor zijn dit niet alleen effectieve, maar ook verrassend creatieve samenwerkingen.”
Rivella is trouwe partner van het programma en al jarenlang een vertrouwde match. In het verlengde van de inzet van een Brand Partnership rondom het programma, zoekt Rivella ieder jaar naar een vernieuwende manier om de licentie die zij ook afnemen optimaal in te kunnen zetten. Dat vertaalt zich dit jaar door naar B&B Vol Liefde zichtbaar op de winkelvloer rondom het Rivella-schap en via een mooie actie met de stralende oud-deelneemster Els.
Unilever stapt dit seizoen voor het eerste in op B&B Vol Liefde met een licentie en een mediacampagne bij Ad Alliance. In samenwerking met activatiebureau SowiesoHelder zijn er een tweetal activaties ontwikkeld voor bij Kruidvat. Bij aankoop van twee Unilever Persoonlijke Verzorgingsproducten krijgt de consument een uniek B&B Vol Liefde Zomerspel cadeau. Later in de looptijd maakt de consument kans op een prachtige 'B&B Vol Liefde'-prijs in een win-actie.
Ook McDonald’s stapte in via Brand Licensing. Hun eigen ‘Summer of Love’ is een mooie match met B&B Vol Liefde en wordt versterkt door een mediacampagne en middels een licentie. De ‘B&B Vol Liefde Bundel’ staat deze zomer maar liefst 4 weken op het menu.
B&B Vol liefde is bedacht door de RTL Creative Unit en samen ontwikkeld met Blue Circle, a Fremantle Company. Vanaf maandag 14 juli elke maandag t/m donderdag om 20.30 uur te zien bij RTL 4 en is meteen een week vooruit te bekijken bij Videoland.