Tv-versie van het succesvolle partyspel HITSTER in ontwikkeling

Vandaag kondigt Fremantle een nieuwe samenwerking aan met NewBe en het bekende speelgoedbedrijf Jumbo Group. Samen ontwikkelen zij een nieuwe muzikale spelshow op basis van Jumbo's bestverkopende partyspel HITSTER. 

HITSTER is het ultieme muziekspel voor jong en oud en inmiddels een wereldwijde hit. Het partyspel wordt geprezen als muzikale tijdreis waarbij je geen muziekexpert hoeft te zijn om de overwinning te claimen. Het gaat er om dat bekende hits correct op de tijdlijn worden geplaatst.
 
Fremantle Nederland en NewBe zullen samen met Jumbo Group het voortouw nemen bij de creatieve ontwikkeling van het tv-format, terwijl Fremantle de internationale productie- en distributierechten in handen heeft.



Isa Lana, Chief Marketing Officer bij Jumbo Group: "Wij zijn ontzettend enthousiast over het succes van HITSTER, dat inmiddels in meer dan 30 landen is gelanceerd en dit jaar de #1 positie heeft bereikt als bestverkopend spel in Duitsland en Nederland. Deze prestatie is een bewijs van hoeveel onze fans van het spel genieten. HITSTER op tv lanceren in samenwerking met NewBe en Fremantle is de perfecte volgende stap om nog meer feestjes thuis te creëren. "


Vasha Wallace, EVP, Global Acquisitions & Development bij Fremantle over de samenwerking: "Wij zien er naar uit om samen te werken met NewBe en Jumbo Group om dit spannende concept tot leven te brengen – ons getalenteerde team in Nederland staat bekend om het ontwikkelen van formats die wereldwijd succes hebben geboekt. HITSTER zorgt als spel al voor een feestje in huis, heeft internationaal succes en zal daardoor ongetwijfeld ook op TV aanslaan. We kijken ernaar uit om dit leuke spel aan een wereldwijd tv-publiek te presenteren."
 
Jeroen Koopman, oprichter en CEO van NewBe: "Voor het eerst is een partyspel het middelpunt geworden van gesprekken bij de koffieautomaat, iets waar voorheen voornamelijk gesproken werd over tv-shows. Na het spelen van HITSTER, het horen van het inspirerende verhaal van de oprichter, Marcus Carleson, en de ontmoeting met het team van Jumbo Group, waren we ervan overtuigd dat dit spel de potentie heeft om een tv-hit te worden. Samenwerken met Fremantle, experts in dit genre, voelde als de logische volgende stap. We zijn trots om de samenwerking officieel aan te kondigen!"

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Rebecca Riley via: rebecca.riley@fremantle.com


 

Gepubliceerd op: 21-10-2024